Upalne piątkowe kwalifikacje na Torze Poznań
Ostra rywalizacja w Kia Platinum Cup i pucharach markowych o pole position, imponujące tempo aut GT3. W piątek na Torze Poznań kierowcy walczyli w kwalifikacjach. W sobotę i niedzielę wyścigi.
Audi R8 Jedlińskiego najszybsze
Najszybszy w kwalifikacjach aut najmocniejszych był Marcin Jedliński w Audi R8 LMS GT3, który był o 0,382 szybszy od Richarda Chlada w podobnym samochodzie. Obaj przejechali okrążenie Toru Poznań poniżej minuty i 30 sekund. Trzeci, Mariusz Urbański w Lamborghini Huracanie stracił do zwycięzcy ponad cztery sekundy.
Aż 19 aut rywalizowało w kwalifikacjach klas DN1,2 i 3. Najlepszy czas - 1:51.800 - uzyskał Piotr Kowner w Hondzie Civic. Bartosz Walkowiak stracił do niego 0,555 sekundy, a trzeci Maciej Dreszer (Toyota GT86) 1,594. W DN7, czyli Maluch Trophy, stanęło 11 samochodów. Najlepszy czas w kwalifikacjach miał Qba Sykucki (2:14.318).
Emocje w mistrzostwach markowych
Niesamowicie zacięta była rywalizacja o pole position Fastline Super S Cup. Cała „13” zmieściła się w niespełna trzech sekundach, a czołowa siódemka w jednej sekundzie. Najszybszy był Jacek Cichopek, który o 0,169 sekundy wyprzedził Bartosza Alejskiego i o 0,345 sekundy Adriana Lewandowskiego.
W 318 IS Cup PL Top6 rozdzieliło 0,6 sekundy. Kwalifikacje wygrał Karol Wyka, który wyprzedził o 0,211 sekundy Rafała Kazanę i o 0,375 sekundy Marcina Lemperta.
Podczas czerwcowych rund polski przystanek ma Kia Platinum Cup. Rywalizacja identycznych Kii Picanto podzielona była na trzy sesje kwalifikacyjne. Pierwsze miejsce do sobotniego wyścigu wywalczył Nikodem Wierzbicki, który był o 0,240 sekundy szybszy od Kamila Serafina. Trzecie miejsce dla Jakuba Szablewskiego, który stracił do zwycięzcy 0,881 sekundy.
Struzik z pole position w DN4
Zaledwie 0,163 sekundy przesądziło o pole position w rywalizacji w DN4. Piotr Struzik w Hondzie S2000 był o tyle właśnie szybszy od Bartłomieja Madziary (BMW E90). Trzecią pozycję startową wywalczył Maciej Łaszkiewicz. Warto pamiętać o tym, że jest to wyścig łączony z FIA CEZ, więc start do niego będzie lotny.
Wśród aut o pojemności do dwóch litrów rywalizują także kierowcy w ramach Toyota Racing Cup. Spośród aut w Toyotach Celikach najszybszy był Mateusz Bartkowiak, przed Tomaszem Tomaczakiem i Jackiem Jureckim, a dalsze miejsca zajęli Aleksander Szandrowski, Dawid Czarnik i Rafał Płuciennik.
Podwójne kwalifikacje w Endurance
Wyścig długodystansowy będzie łączony dla FIA CEZ i WSMP. Rywalizacja międzynarodowa zakończy się po godzinie, a w polskim czempionacie potrwa dwie godziny z obowiązkową zmianą kierowcy. Podobnie jak w sprinterskiej rywalizacji najmocniejszych aut na czele Audi R8 LMS GT3 prowadzone przez Marcina Jedlińskiego, a za nim Mercedes AMG GT3 duetu Stanisław Jedliński - Mateusz Lisowski. W sumie zobaczymy 14 aut.
Aktualny harmonogram oraz wyniki na Tablicy ogłoszeń >>