Miniony weekend na Torze Poznań przebiegał pod znakiem zmiennej pogody i widowiskowej walki najlepszych kierowców wyścigowych w Polsce. Zmagania na obiekcie Automobilklubu Wielkopolski udało się skondensować do dwóch dni, a ukoronowaniem 2. Rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski był rozgrywany w sobotnie popołudnie dwugodzinny wyścig Endurance.

Tegoroczne Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (WSMP) przechodzą wiele zmian mających na celu uatrakcyjnienie zmagania na torze. Ważne jest, aby rywalizacja była wyrównana, a kierowcy podczas weekendu mogli spędzić jak najwięcej czasu w samochodzie, walcząc na torze z rywalami. Druga runda tegorocznego czempionatu pokazała, że modyfikacje regulaminów idą w dobrym kierunku, a kibice byli świadkami mistrzowskich pojedynków na najwyższym poziomie.

Świetnie przebiegała rywalizacja w najmocniejszych klasach. Także czerwcowa runda WSMP cieszyła się dużą popularnością wśród kierowców dysponujących najmocniejszymi samochodami, a zmienione przepisy wyrównujące osiągi samochodów okazały się strzałem w dziesiątkę. Zmienna pogoda i szybko zmieniająca się przyczepność nawierzchni Toru Poznań sprawiły, że każdy z trzech wyścigów sprinterskich obfitował w niesamowicie zacięte pojedynki. Sytuację komplementowali kierowcy wyraźnie zadowoleni z emocji, których doświadczali podczas sprintów i wyścigu Endurance. Na uwagę zasługuje również fakt, że w znakomitej większości walka odbywała się zgodnie z zasadami fair play, co mocno podkreślali startujący na Torze Poznań kierowcy.

Tomasz Magdziarz zwyciężył w pierwszym sprincie czerwcowej rundy WSMP, zwyciężając też w klasie GTC. Drugi wyścig padł łupem Jędrzeja Szcześniaka startującego Lamborghini Huracanem, a w ostatnim sprincie ponownie najlepszy okazał się Tomasz Magdziarz, startujący w tegorocznych mistrzostwach za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup. Kierowca Automobilklubu Wielkopolski jest liderem punktacji sezonu w klasie GTC. Drugi w klasyfikacji jest Jędrzej Szcześniak, a trzeci Jakub Dwernicki.

Piotr Wira jako jedyny zgłosił się do drugiej rundy tegorocznych mistrzostw w klasie D4 +3500. Kierowca Mercedesa AMG GT3 zaprezentował świetne tempo wyścigowe, a Tor Poznań okazał się doskonałym miejscem do doskonalenia umiejętności jazdy w niezwykle wymagających warunkach.

Od czerwcowej rundy swoje zmagania w tym sezonie WSMP rozpoczął Jan Antoszewski. Kierowca BMW E46 GTR zwyciężył w pierwszym i w trzecim wyścigu minionego weekendu. W drugim sprincie musiał uznać wyższość Piotra Podoby (Honda TCR), który jest także liderem punktacji klasy D4 3500 po 2. rundzie WSMP.

Kierowcy serii 318IS CUP PL – 3 SERIES CUP w ostatnich latach przyzwyczaili nas do bardzo emocjonujących pojedynków. Nie inaczej było podczas drugiej odsłony tegorocznego czempionatu. Piotr Imbierowicz marzył o zwycięstwie w wyścigu sprinterskim i sztuki tej dokonał podczas rywalizacji odbywającej się w piątkowe popołudnie. W sobotnim deszczowym wyścigu zwyciężył lider punktacji sezonu Artur Lempert, a ostatni sprint rozgrywany również na mokrej nawierzchni padł łupem jego brata Marcina Lemperta.

W klasie D4 1600 świetne tempo zaprezentował Jakub Szablewski. Kierowca Suzuki Swift zwyciężył podczas tego weekendu w dwóch wyścigach. W ostatnim sprincie pierwsze miejsce zdobył Antoni Derebecki i to on jest liderem tej klasy po dwóch rundach.

Bardzo ciekawie wyglądała walka w klasie D4 2000. Sławomir Szwargot rozpoczął weekend od zwycięstwa w pierwszym sprincie. Sukces powtórzył także w drugim wyścigu, ale w trzecim musiał uznać wyższość Mikołaja Jóźwiaka, który po dwóch rundach pozostaje liderem punktacji w tej klasie.

W D4 2000 N/A samotnie startował Szymon Piotrowski i na swoje konto zapisał komplet punktów. Podobnie sytuacja przedstawia się w przypadku Mikołaja Kujawy, który jako jedyny zgłosił się w klasie 1 – RN1 i trzykrotnie stawał na pierwszym stopniu podium. Rywali w klasie 6 nie miał także debiutujący w mistrzostwach Adam Zając. Trzy wyścigi zamienił na trzy zwycięstwa i lideruje w punktacji sezonu w swojej klasie.

W klasie 2 – RN2 świetne tempo w trudnych warunkach zaprezentował Radosław Kierznowski. Dwa wygrane wyścigi pozwoliły mu awansować w klasyfikacji sezonu na pierwsze miejsce. Łukasz Lewandowski zwyciężył w piątkowym sprincie, ale nie ukończył trzeciego wyścigu i z minimalną stratą zajmuje drugie miejsce w aktualnej klasyfikacji sezonu.

W serii E1GOKART Super S Cup bryluje Adam Nojman. Kierowca Automobilklubu Wielkopolski zwyciężył we wszystkich rozegranych w tym sezonie wyścigach i przewodzi w tabeli punktowej. Drugi jest Konrad Miler, a trzeci Tomasz Urbański.

W historycznej serii Maluch Trophy perfekcyjny weekend zaliczył Jacek Chojnacki. Kierowca Automobilklubu Rzemieślnik odniósł trzy zwycięstwa w klasie 4-0 i powiększył swoją przewagę w mistrzostwach nad zajmującym drugie miejsce Piotrem Małychą. W klasie 4-1 samotnie wystartował Jan Lewandowski, który na Torze Poznań odniósł dwa zwycięstwa. Niestety kierowca Fiata 126p nie ukończył rozgrywanego w sobotnie popołudnie sprintu.

Oskar Klimek zakończył weekend z kompletem zwycięstw i to pomimo problemów z silnikiem podczas drugiego wyścigu. Klimek zajmuje pierwsze miejsce w tabeli mistrzostw z imponującym kompletem wygranych we wszystkich rozegranych w tym roku sprintach.

Dwugodzinny wyścig Endurance zakończył zmagania kierowców w 2. Rundzie WSMP. Rywalizacja dostarczyła wszystkim mnóstwo emocji, a walka toczyła się do ostatnich metrów wymagającego wyścigu. W klasyfikacji generalnej i w klasie GTC zwyciężyli zasłużenie Janusz Szymański i Daan Arrow. Startujący Porsche 911 GT3 Cup zawodnicy zastosowali najskuteczniejszą, jak się później okazało, taktykę jazdy bez zmiany opon i o blisko siedemnaście sekund pokonali drugich na mecie Jakuba Dwernickiego i Tomasza Magdziarza w bliźniaczym Porsche. Trzeci na mecie byli Jacek Zielonka i Maciej Marcinkiewicz. Zawodnicy Radicala SR3-XX byli równocześnie najszybsi w klasie D5 2000.

W klasie D4 1600 najlepsi okazali się Radosław Kierznowski i Marcin Fedder w Mini Cooper. Klasa D4 2000 padła łupem Mariusza i Macieja Szkudlarków w Renault Clio. Artur Paziewski i Amuno Pelette (Honda TCR) byli najszybsi w klasie D4 3500, a Konrad Miler i Tomasz Pawlaczyk zwyciężyli w E1GOKART Super S Cup.

Automobilklub Wielkopolski już teraz zaprasza wszystkich na 3. rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która odbędzie się na Torze Poznań w dniach 19-21 lipca.