Wyścigowa rywalizacja na mecie sezonu
Dobiegła końca wyścigowa rywalizacja w sezonie 2023. W dniach 29-30 września na Torze Poznań odbyła się 9. i 10. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski 318IS CUP PL - 3 SERIES CUP, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 9. i 10. runda Mistrzostw Polski Trofeo di Serie Cup oraz 5. runda Mistrzostw Polski Endurance. Przez dwa dni ponad 100 zawodników walczyło o decydujące punkty w walce o mistrzowskie tytuły.
W drugim dniu rywalizacji odbyły się dwa wyścigi memoriałowe. Ostatnia gonitwa w 318IS CUP PL, była jednocześnie memoriałem im. Adama Smorawińskiego. Rywalizacja dostarczyła sporo emocji, bo od początku do końca trwała niesamowita walka o zwycięstwo. Ostatecznie memoriał wygrał Wojciech Smorawiński – wnuk Adama. Zwycięzca musiał jednak stoczyć twardą walkę z Piotrem Imbierowiczem i Michałem Całkiem. W wyścigu najszybszy był Karol Wyka, który startował gościnnie i w innym aucie – BMW E90. Wojciech Smorawiński nagrodę za zwycięstwo odebrał z rąk swojego ojca Wojciecha. Dzień wcześniej w przedostatnim wyścigu triumfował Marcin Lempert, przed Michałem Całkiem i Anną Bigos. Po rozegraniu wszystkich dziesięciu wyścigów na czele klasyfikacji BMW 318IS CUP PL - 3 SERIES CUP jest Marcin Lempert (645 pkt), a za nim plasują się Michał Całek (614 pkt), Artur Lempert (580 pkt) i Andrzej Skrzek (580 pkt).
Drugi memoriałowy wyścig, to rywalizacja w Maluch Trophy, w trzech konkurencjach. W Memoriale im. Jana Leśniaka zwyciężyli: Jacek Chojnacki (DN3-0), Bartosz Wilk (DN3-1) oraz Kamil Osóbka (DN3-2). Triumfatorzy otrzymali puchary i gratulacje od żony Jana Leśniaka – pani Krystyny. Dzień wcześniej wyścig wygrali Jacek Chojnacki i Kamil Osóbka oraz Grzegorz Socha (DN3-1). Liderami Maluch Trophy po ostatnich wyścigach są: Marek Kurzętkowski (183 pkt) przed Jackiem Chojnackim (176 pkt) w DN3-0, Grzegorz Socha (215 pkt) przed Bartoszem Wilkiem (212 pkt) w DN3-1 oraz Kamil Osóbka (247 pkt) przed Oskarem Klimkiem (222 pkt) w DN3-2.
Zacięta walka o sezonowy triumf toczyła się też w innych klasach. W Work Stuff Super S Cup, tytuł mistrzowski po raz pierwszy wywalczył Adam Karkuszewski, wygrywając ostatni wyścig. To kolejny, szósty już zwycięzca rywalizacji Mini Cooper’ów w historii tej rywalizacji. Wicemistrzem kraju został Jerzy Drabent, a trzecie miejsce zajął Damian Stachowiak.
Niesamowita walka trwała także w Trofeo di Serie Cup. Zawodnicy jadący Fiatami 500 stoczyli pasjonującą walkę o zwycięstwo w całym sezonie. W pierwszym wyścigu zwyciężył Piotr Ławski, minimalnie wyprzedzając Mateusza Peczkę, a trzeci był Franciszek Hałatnik. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Julian Śmiechowski zakończył starcie na 9. pozycji. To okazało się ważne dla końcowej klasyfikacji sezonu. Podczas drugiego wyścigu najlepszy był Hałatnik, przed Davidem Dziwokiem i Michałem Radołowiczem. Z kolei Ławski był na czwartej pozycji, wyprzedzając Śmiechowskiego. Tym samym mistrzem Polski został Ławski z minimalną przewagą nad Śmiechowskim.
Dwa ostatnie wyścigi w klasie D4 1400 wygrała Wiktoria Rozenek, ale to nie wystarczyło do wyprzedzenia Łukasza Lewandowskiego, który w całym sezonie zgromadził o 4 punkty więcej. W klasyfikacji D4 2000 triumfował Sławomir Szwargot, ale dwa ostatnie wyścigi wygrał Aleksander Robak. Mistrzynią kraju w klasie D4 2000 N/A wcześniej został Katarzyna Terlikowska. W ostatnich wyścigach wygrywali Michał Buliński i Nikodem Silecki, którzy w klasyfikacji sezonu uplasowali się za Terlikowską. Zwycięzcą w klasie D4 3500 został także wcześniej Jan Antoszewski, podobnie jak Grzegorz Grzybowski w klasie D4 +3500.
Zacięta była też walka w DN1 Kia Picanto. Pierwszy z wyścigów wygrał Miłosz Matuszyk, a drugi Szymon Piotrowski. W klasyfikacji sezonu najlepszy był jednak Nikodem Sobczyk, przed Piotrowskim i Mieszko Matuszykiem. Maciej Łaszkiewicz, wygrywając pierwszy wyścig w DN2, zapewnił sobie zwycięstwo w sezonie, przed drugim Antonim Derbeckim. W klasie DN6 RN-1, Radosław Wojdyna dwukrotnie pokonał Marcelinę Czepiel.
Dwudniowe zawody zakończył wyścig dwugodzinny Endurance. W klasie D4 1400 najlepszy był duet Wojdyna – Rozenek, w D4 2000 dwójka Chmiel – Czepiel, w D4 3500 duet Rowiński – Ratajczyk, w D5 2000 dwójka Bogusz – Fedder, a w Super S Cup duet Stachowiak – Dębicki.
>>> Szczegółowe wyniki 9. i 10. rundy WSMP
Do zobaczenia na Torze Poznań w sezonie 2024!